Resultatbaserad ersättning ökar intäkterna

Det är kraften i genomförandet som skapar goda resultat och det är i genomförandet vi har vår styrka. Det stryker vi under genom att ta betalt när vi genererar pengar till våra uppdragsgivare. Vi upplever att en resultatbaserad ersättning, där varje intjänad krona är till glädje för alla parter, skapar det extra driv som krävs för att hela tiden gå framåt i ett samarbete. Det ger samtidigt oss ett svårslaget fokus på att öka intäkterna för våra partners, ett fokus som de flesta organisationer har svårt att uppbringa.

Rent praktiskt går vårt jobb till så att vi antingen blir en integrerad del av er säljorganisation eller så tar vi totalansvar för hela säljorganisationen vilket innebär att vi bemannar och genomför försäljningsarbetet. Oavsett hur vårt samarbete ser ut får ni tillgång till vår kunskap och vårt stora nätverk och ni får kontinuerlig och konstruktiv feedback gällande paketering, prissättning och säljmetod.

Uppdragsgivare

Vi har ett nära samarbete med ett flertal uppdragsgivare. Varje uppdragsgivare har en sponsorstruktur som behöver partners i olika form. Det är där vi kommer in!

Outsourcing

Outsourca hela försäljningsarbetet eller låt oss göra det tillsammans med er befintliga säljresurs. Vi anpassar arbetssätt och upplägg i samarbetet beroende på våra uppdragsgivares behov.

Partnerskap

Genom vårt gedigna nätverk hjälper vi företag och organisationer att hitta rättigheter att inleda partnerskap med. Vi säkerställer att allt går i linje med verksamhetens mål, visioner och värderingar.

Våra uppdragsgivare

SVT Sport

More SPACE är sedan många år SVT:s exklusiva samarbetspartner vid försäljning av programsponsorskap. Programsponsring i SVT är en god investering för de flesta företag. Via ett programsponsorskap exponeras ditt varumärke för stor del av svenska folket. Dessutom i en trovärdig och i övrigt reklamfri miljö.

Svenska Ishockeyförbundet

22 Distriktshockeyförbund, 392 ishockeyföreningar, 2087 lag och 9 landslag. Som partner till Svenska Ishockeyförbundet blir man en del av en av de mest populära sporterna i Sverige och till det mest folkkära landslagen samt att man blir partner till en av Sveriges största sporter. Svenska landslagen har haft stora framgångar i internationella tävlingar, inklusive världsmästerskap och olympiska spel. Sverige är känt för sin starka ishockeykultur, där lokala klubbar spelar en viktig roll i samhällena och bidrar till att fostra nästa generations stjärnor.

Sweden Rock Festival

Sweden Rock Festival är den största, mest välorganiserade och högst rankade festivalen i Sverige. Ett partnerskap med Sweden Rock Festival erbjuder en rad spännande möjligheter att kommunicera med en oerhört lojal och engagerad målgrupp.

HockeyAllsvenskan

HockeyAllsvenskan är Sveriges näst högsta ishockeyliga och Sveriges tredje största liga sett till publik, TV-tittande, betalningsvilja och publicitet. Ligan har över 400 matcher/år, över 1,2 miljoner besökare/år - alltså i snitt 3100 besökare per match. HockeyAllsvenskan är känd för sin intensiva och jämna konkurrens, vilket gör den populär bland ishockeyfans i Sverige.

Svenska E-sportförbundet

Svenska E-sportförbundet (SESF) strävar efter att skapa en hållbar struktur för e-sport genom att erbjuda stöd och riktlinjer för spelare, lag, arrangörer och andra aktörer inom e-sportvärlden. SESF arbetar också för att öka förståelsen och acceptansen för e-sport i samhället.

Vår erfarenhet tillsammans med vårt stora nätverk gör att vi kan föra samman rätt företag med rätt miljö. Ambitionen är alltid att våra insatser skall skapa fler och bättre affärer för våra partners och relationerna skall räcka länge. Vi har därför ett antal uppdragsgivare med närliggande verksamheter och tydliga synergier sinsemellan.

Gothenburg Horse Show

Gothenburg Horse Show är med sina 40 år ett av de mest prestigefyllda och populära evenemangen i Ridsportens världscup. Evenemanget erbjuder en mängd spännande möjligheter till partnerskap och sätt att nå en intressant målgrupp.

STCC

Med övergången till elektrifierade bilar tar STCC bilsporten till nästa nivå där man satsar både på traditionella racingbanor och City Events.  Elektrifierade bilar innebär inte bara snabbare acceleration och bättre prestanda, utan också en grönare och mer hållbar motorsport, samtidigt som den behåller sin spännande och adrenalinfyllda atmosfär.

Hockeyettan

Hockeyettan är den tredje högsta ligan i svensk ishockey. Under säsongen så spelas över 900 matcher fördelade över hela landet. I ligan spelar ca 40 lag som är starkt förankrande lokalt och ofta ortens ”favoritlag". Det skapar glädje, gemenskap och resulterar i att det är kontinuerligt omskrivna i lokalpress.

Göteborg Film Festival

Göteborg Film Festival är Nordens största filmfestival och varje år tar man hela världens film till Sverige och Göteborg. Låt ditt varumärke umgås med de 160 000 besökarna i en miljö som andas kreativitet och jämställdhet. Förutom film bjuds det på seminarier, work-shops, fester och konserter. Här finns även Prisma (ungdomsfestival) och Open Air (utomhusfestival) vilket gör att partnerskapet med GFF lever året runt.

Svensk Basket

Basket är inte som andra sorter – det är attityd, kultur och ett sätt att leva. En tredimensionell sport med mycket poäng och spektakulära spelsekvenser. Det är en sport för alla - en korg och en boll är det enda som behövs. Svensk Basket präglas av starka värderingar och speglar det svenska samhället där man bidrar stort till mer jämställdhet, jämlikhet och inkludering i samhället. Med landslag på frammarsch där spelarprofiler vågar ta ställning är Svensk Basket en förebild inte bara inom idrotten utan även i samhället.

Idag väljer människor i allt större utsträckning utifrån sina grundläggande värderingar när de bestämmer vilka varumärken som de köper varor och tjänster från. Därför är sponsring ett utmärkt sätt att visa vad företaget står för!

 

Svenska Bilsportförbundet

Över en miljon svenskar  - från norr till söder - intresserar sig för bilsport, och utgör sammantaget en stor och köpstark målgrupp. Ett partnerskap med Svensk Bilsport erbjuder flera flexibla möjligheter att nå ut i en mängd olika kanaler och sammanhang; där styrkan ligger både i räckvidd, passion och association.

Svensk Simidrott

Svensk simidrott har en lång och framgångsrik historia, kännetecknad av framstående prestationer på internationella arenor och ären av de ledande nationerna inom simsport. Detta tack vare en stark tradition av klubbar och träningsanläggningar samt en kultur som värderar simkunnigheten med simning på skolschemat.

2024 IIHF World Junior Championship

IIHF World Junior Championship (JVM) kommer att genomföras i Göteborg 2024. De svenska Juniorkronorna kommer tillsammans med nio andra länder spela matcherna i Scandinavium och Frölundaborg mellan den 26 december 2023 till 5 januari 2024. JVM är plattan i mattan, sista resan innan seniorkarriären och 100% ära!

Svenska Padelförbundet

Padel – Europas snabbast växande bollsport! Svenska Padelförbundets vision är: Padel för alla, genom hela livet. Oavsett ålder och idrottsbakgrund så kan man börja spela Padel. Padel är en naturlig mötesplats för gamla och nya vänner. Där familjer och kompisar kan spela och umgås.

Svenska Bordtennisförbundet

Svenska Bordtennisförbundet (SBTF) ansvarar för att organisera tävlingar, utveckla sporten på både elit- och gräsrotsnivå, samt stötta spelare, klubbar och distrikt. Sverige har en lång tradition med duktiga spelare i världsklass