Skidskytteförbundets förlängda arm

På More SPACE har vi sedan många år tillbaka ett väletablerat samarbete med Skidskytteförbundet som idag blivit ett av Sveriges mest folkkära landslag. Vårt samarbete är utformat på ett sådant sätt att vi fungerar som förbundets förlängda arm ut mot marknaden och tar hand om en stor del av säljarbetet. Tillsammans har vi utvecklat ett antal olika paketlösningar för sponsorer och leverantörer som vill förknippas med ett av Sveriges mest folkkära landslag.

“More SPACE jobbar långsiktigt och kan kunden bäst. De har fem säljare på heltid där alla har ett stort nätverk och hela tiden träffar potentiella kunder. Att de är insatt i kundens marknadsplan, mål och målgrupper gör att de kan matcha ihop vår produkt med rätt företag” säger Skidskyttelandslagets marknadschef Håkan Blidberg.

Olika bakgrund och kompetens en fördel

För Skidskyttelandslaget var det viktigt att hitta en partner som kunde representera dem på bästa sätt och uppträda som en del av organisationen kring landslaget. De får ofta erbjudanden om samarbeten från diverse säljorganisationer som de anser är för offensiva och det är en framtoning som de inte vill förknippas med.

Det var också viktigt för Skidskyttelandslaget att ha en flexibel partner och vår geografiska utgångspunkt i Göteborg visade sig vara en stor fördel då det är enkelt att täcka hela marknaden från Stockholm till Malmö. Något som Skidskytteförbundet har svårt att göra på egen hand då de sitter i Östersund.

“Jag tror inte det finns många organisationer som slår More Space team. Personalen har olika bakgrund och stor kompetens inom sina olika områden vilket ger mig tillgång till de kunskap jag själv saknar” säger Håkan Blidberg.

Samarbetet har utvecklats genom åren och fungerar konsulterande åt båda håll där vi hela tiden hjälper varandra och blir bättre på det vi gör.