Att associeras med rätt typ av värderingar är A och O för alla parter. En väl genomförd matchning stärker varumärket, bygger trovärdighet och skapar långsiktiga relationer med er målgrupp.
Aktivera ert sponsorskap och använd er rättighet som sponsorer. I det personliga mötet på plats så väl som i övrig kommunikation med er målgrupp.
Genom att sponsra rätt evenemang eller förbund exponeras ert varumärke för utvald målgrupp. Det finns en rad olika exponeringsmöjligheter och varje samarbete är unikt.
Ensam är inte stark. Arbeta med rättighetens närverk för affärer och gemenskap, få nya insikter och utveckling.
Att arbeta med hospitality stärker relationen till målgruppen och ger möjlighet att öka försäljningen samt ge en upplevelse utöver det vanliga.
Vilka övriga delar är viktiga för ert företag i ett sponsorskap? Låt oss identifiera era behov och hjälpa er få ut maximalt av partnerskapet.
Det finns många anledningar till att företag vill etablera partnerskap med olika rättigheter. I grunden handlar det om att skapa eller underhålla en nära och långvarig relation till sin målgrupp. Det finns många fördelar med sponsring då det erbjuder möjligheter att sticka ut på ett mer effektfullt sätt än i de traditionella mediernas konstanta brus. Den relevanta exponeringen, kraften i relationen som skapas i mötet vid aktiveringen, den positiva associationen som lyfter ert varumärke. Att Sponsring & Event som företeelse ökar varje år och idag idag är större än TV, Print och Radio tillsammans är ett tydligt bevis på det!
Om ert företag går i sponsringstankar men ännu inte hittat rätt, ta gärna kontakt med oss så hjälper vi er med analys och förslag. Ju mer vi vet om ert behov, desto bättre möjlighet har vi att leverera en lösning med maximerad nytta för alla parter. För det är ju det som sponsring i alla sin enkelhet och komplexitet handlar om – alla ska vinna på det.
Return on investment. Följ upp och mät sponsringen på en eller flera parametrar så som: exponering, varumärkeskännedom & preferens, medarbetarvarumärket och på affärer.
En grundsten och ofta en hygienfaktor i ett sponsorskap. Beroende på rättigheten och egna behov finns många olika kanaler för exponering. En viktigt del i utvärderingen av sponsorskapet.
Att följa upp hur företagets varumärkeskännedom ändras över tid är bra att göra för den du inte når kan du inte påverka.
En konsument som har en hög preferens till varumärket väljer det varumärket oftare än andra. Det är viktigt att hamna på listan av valbara varumärken. Missa inte att följa upp preferensen
Bli en attraktiv arbetsgivare, både för nuvarande och framtida anställda. En bit in i sponsorskapet, gör en medarbetarundersökning och lyssna in vad de tycker.
Det är i möten som magi uppstår och affärer skapas. Sätt upp mål, följ upp leads, dialoger och affärer under resans gång.
Går du i sponsringstankar och vill veta mer?
Behöver du hjälp med behovsanalys eller identifiera din rättighet?
Är du nyfiken på hur vi arbetar med vår checklista för sponsring?
Hör av dig till oss så berättar vi mer!