Bygg ett starkt varumärke genom sponsring!
Det är en kraftfull strategi som skapar synlighet och engagemang.

Men för att verkligen lyckas är det viktigt att tänka igenom partnerskapet noggrant – både innan man inleder och under hela samarbetet.
Vi har samlat några värdefulla tips för att hjälpa dig att utveckla en strategi som verkligen gör skillnad.

Fem punkter med tips som du kan ta med dig in i arbetet med sponsring:

  1. Bestäm vilken funktion sponsringen ska fylla för företaget:
    Klargör syftet med sponsringen och vilka mål ni vill uppnå.
  2. Lär känna målgruppen ordentligt:
    Både din egen och rättighetens. Säkerställ att ni förstår vad som intresserar och engagerar er målgrupp.
    Om ni missar målet kan ni störa dem, men om ni lyckas kommer ni att träffa helt rätt!
  3. Hur ska ni sponsra:
    Gör tydligt hur ni ska sponsra. Hur ni väljer att genomföra och aktivera sponsringen kan vara ännu viktigare
    än vad ni sponsrar. Engagera många avdelningar hos er i partnerskapet.
  4. Aktivering:
    Aktivera sponsringen med balans mellan kostnad och budget. Men vad innebär det?
    Sikta på att ha en lika stor budget för att aktivera sponsringen som ni har för själva avtalet med rättigheten.
  5. Resultatet:
    Utvärdera och analysera resultatet – det är en av nycklarna för ett lyckat partnerskap!
    Följ upp insatserna och mät hur väl ni har uppnått era mål.

Ta sponsringen till nästa nivå och skapa långvariga effekter för varumärket!

Går du i sponsringstankar och behöver fler tips, tankar och idéer? Hör av dig till oss.